• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag göra inför skuldsanering

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hej! Jag har bara några veckor kvar till kronofogden börjar handlägga min ansökan om skuldsanering.
Alla mina skulder ligger hos kronofogden just nu men jag har varit i kontakt med alla inkassobolagen och mot lite mindre summor kan jag få en del återkallat från kronofogden. Är de till en fördel att göra de? då jag antar att de skulderna då åker tillbaka till inkassobolagen men ändå ingår i en ev skuldsanering.
Eller ska jag bara låta allt va? Tänker att de kanske är en fördel att visa att man försöker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Hej! Jag har bara några veckor kvar till kronofogden börjar handlägga min ansökan om skuldsanering.
Alla mina skulder ligger hos kronofogden just nu men jag har varit i kontakt med alla inkassobolagen och mot lite mindre summor kan jag få en del återkallat från kronofogden. Är de till en fördel att göra de? då jag antar att de skulderna då åker tillbaka till inkassobolagen men ändå ingår i en ev skuldsanering.
Eller ska jag bara låta allt va? Tänker att de kanske är en fördel att visa att man försöker.
Frågan är om det spelar nån roll för dej i långa loppet att det återkallas fr kf. Kommer du klara av att betala på alla skulder? Att få bara en del återkallat kommer inte ju inte hjälpa om du ändå kommer att ha skulder kvar hos kf. Förr el senare får du löneutmätning å då kommer du inte kunna betala på något annat.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 640
Poäng
1 117
Låt allt ligga. Att börja betala så tätt inpå kan ses som gynnande av borgenär, i så fall måste du betala alla. Men det kommer bli så mycket ränta om du släppt allt i flera månader att det inte är värt det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hej! Jag har bara några veckor kvar till kronofogden börjar handlägga min ansökan om skuldsanering.
Alla mina skulder ligger hos kronofogden just nu men jag har varit i kontakt med alla inkassobolagen och mot lite mindre summor kan jag få en del återkallat från kronofogden. Är de till en fördel att göra de? då jag antar att de skulderna då åker tillbaka till inkassobolagen men ändå ingår i en ev skuldsanering.
Eller ska jag bara låta allt va? Tänker att de kanske är en fördel att visa att man försöker.
Gör ingenting, låt det vara.
Invänta svar på din ansökan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp